Bila Dah Terjebak..Sukar Nak Patah Balik

Salam Mesra...

Nak cerita sedikit kisah teladan..kisah bagaimana Bila Dah Terjebak dan Sukar Nak Patah Balik



Terjebak dengan apa sebenarnya ni ye..kenapa pulak sampai tak boleh nak patah balik?hmmmm

inilah kisah saya bila dah terjebak dengan alam Facebook..

Bila dah berada dalam alam Facebook..setiap hari duk tengok status orang sana sini. Berbalas komen,bersembang,semua benda kat Facebook kita layan..seronok amat masa ni kan..dah la anak baru sorang..suri rumah pula tu..ni lah salah satu medium paling power abad ini di rasakan. Tapi yang paling perasan nama SHAKLEE ni makin naikla ..kenapa ye..dulu saya pernah tau jgk pasal Shaklee ni..sekadar tau gitu-gitu je la..

mungkin sebab friendlist saya ni memang ramai yg join shaklee..sebab tu setiap hari dalam newsfeed saya ni banyak pasal shaklee je..tapi kali ni banyak cite pasal produk..orang tu sharing pasal itu..orang ni sharing pasal ini..baca sekali lalu je dulu..tapi kalau dah hari-hari duk terbaca..akan melekat juga dalam kepala..dfan pasti ada juga yang terkena ngan diri sendiri

sampaila satu hari tu saya lihat produk yang kawan saya promote kat FB dia..baca dia punya fungsi & manfaat ..saya rasa "wah" bagus ni..memang best laaa..terus saya msg dia tanya pasal 'VIVIX'..nama pun best..saya suka dah ni..oooo..harga bleh tahan jugak eh..time tu saya memang dah percaya sangat dengan 'VIVIX' ..saya yakin memang 'menjadi' si vivix nih, tapi time tu saya preggy anak kedua..ibu hamil tak boeh amik vivix..jadi saya hold dulu (dalam hati memang dah niat nak beli jgk satu hari nanti)



Di pendekkan cerita..bila tak dapat lagi beli 'vivix' saya mula perhatikan produk shaklee yang lain..banyak lagi rupanya produk shaklee ni..dan banyak lagi yang sesuai dengan diri sendiri..kat anak-anak pun ada..untuk seisi keluarga rupanya..dah tahu serba sikit..saya start beli yang mana mampu dulu ..dua tiga empat barang jugak saya beli time tu..kongsi dengan kakak=)


Tak tunggu lama..bila guna sendiri dan ternyata puas hati ngan produk dan yakin akan terus nak guna lepas ni..terusla join ahli


KENAPA SAYA JOIN AHLI? 

sebab nak beli Vitamin dengan harga ahli of Course! Nak dapat murah..sebab saya suka..saya memang makan..ahli keluarga lain pun amal sekali jadi kenalah cari alternatif macam mana nak dapatkan dengan harga murah kan (sign up as a membership terus)


Awal-awal nak makan sendiri je..tapi dah memang saya duk dalam bidang ni (Online Business) apa salahnya nak try promot sikit-sikit dulu kan..bermula menjual 2 produk berbeza dlm FB mesra.muslimah risau juga kalau customer baju sy sblm ni terganggu..tapi Alhamdulillah..respon positif daripada mereka. Mereka jugakla yg menaikkan semangat saya untuk serius sharing pasal Shaklee


Bila dah serius..siap dah ada pangkat pun dalam Shaklee ni..dah ada anak cucu pun yang kita kena observe..tanggung jawab dalan group sendiri ..nampak dah ada komitmen di situ..jangan risau bila saya sebut 'komitmen' kerana komitmen yg berlaku ni sangat 'BEST'.

jika saya tak mencuba bisness Shaklee ni..saya takkan dapat rasa pengalaman yang ada sekarang..group kami yang happening..mesra..discuss 24 jam..pantau group pun secara online je..semua ni hanya secara online..asal ada jaringan internet..semua ni pasti menjadi.


Bila dah lama 'beronline'..coaching dengan mak anak cucu cicit..bertukar pendapat..serba serbi bleh sharing (bukan takat pasal shaklee aje) kemesraan lebih dari biasa dah..pertalian erat dapat saya rasa..jadi bila ada peluang dapat berkumpul ramai..itu merupakan 'keterujaan' buat saya..saya memang excited sangat kalau ada apa-apa majlis yang dianjurkan oleh leader..pastu dapat kumpul semua..sebab best dapat jumpa semua ni..borak secara live la pulak kan=)






Percayalah..dalam Shaklee ..sebarang majlis yang dianjurkan boleh melibatkan anak kecil..mana nak cari tu? Kenikmatan sebenar dalam urusan kerja bila dapat melibatkan anak2 (kalau ada 10 org anak pun..usung je 10 org tu bawak..tak de hal)

Inilah kisah saya bila dah Terjebak dengan Bisness Shaklee..memang kompem Tak Boleh Nak Patah Balik dah..buat apa nak Patah Balik bila kita tahu jalan di depan lebih indah..lebih mewah daripada mengundur ke belakang..saya sendiri yang tak nak patah balik..memang best..memang fun sebenarnya..berniaga dan berkongsi dari hati

Jadi mana-mana ibu yang nak join saya..sangat saya alu-alukan..ibu yang berkerjaya juga..amat di alu-alukan untuk di bimbing dan berukhwah dalam group yang super duper best..tiada paksaan..memang secara santai..sambil baring pun boleh belajar..heeee


saya kak Mesra (Izma Anis)

boleh whatsapp/sms untuk segala pertanyaan mengenai kesihatan juga pengambilan suplemen yang betul

Konsultasi pastinya Tepat dan Mesra ---- 012.9900. 190

SHARE

Unknown

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

  1. Ramai kawan saya yang dah enjoy income dari bisnes Shaklee. Saya dah lama tergerak hati nak cuba. Tapi lepas baca tulisan puan rasa makin nak. Macamana saya nak mula ? Puan boleh ajar saya ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...