Cara Atasi Masalah Punggung Menggerutu Agar Suami Tak Cari Lain

Bagi wanita yang mementingkan kecantikan, aset utama wanita (wajah, payudara & punggung) adalah yang paling dititik beratkan dalam penjagaan diri.

Namun masih ramai lagi yang kurang memberi perhatian kepada aset utama wanita ini hingga menimbulkan masalah kepada diri sendiri.


Punggung merupakan kawasan yang kurang di beri perhatian berbanding 2 lagi aset utama wanita yang saya sebutkan di atas. 

Kaum hawa beranggapan mandi dengan sabun sudah mencukupi untuk membersihkan seluruh anggota badan.
Sebenarnya tidak begitu, kulit di bahagian punggung juga harus di beri perhatian lebih (lebih-lebih lagi ia juga aset utama kita). 

Persekitaran yang sering terdedah dengan debu, cahaya matahari, perpeluhan dan sebagainya menyebabkan kotoran terperangkap di badan.. kita mungkin tidak sedar bakteria juga banyak berkumpul di tempat yang tersembunyi (sekitar punggung)



Punca Punggung Menggerutu

Bukan setakat kulit wajah sahaja yang nak licin dan gebu.. kulit lain pun nak kena gebu & licin sama jugak kan.
Banyak punca yang menyebabkan kulit Punggung Menggerutu.. antaranya adalah:

* jerawat-jerawat kecil
* selulit
* kudis/parut

cuba kita lihat pada punca pertama iaitu yang paling di nilai super menggerutu di kalangan menggerutu (jerawat kecik²)




PUNCA JERAWAT DI PUNGGUNG

Ramai yang salah faham  punca jerawat ini hanyalah daripada kotoran. Sebenarnya ada banyak lagi.

Punca- punca jerawat yang utama adalah:

a) Hormon Androgen Yang Berlebihan
b) Ketidakseimbangan Hormon
c) Sebum Yang Terlalu Aktif
d) Pembiakan Bakteria
e) Masalah Keturunan

Untuk menghilangkan jerawat  haruslah  mengatasi puncanya dahulu. Jika hanya mandi dengan sabun memang tak mampu menghilangkan jerawat ini.



CARA HILANGKAN JERAWAT DI PUNGGUNG DENGAN VITAMIN

GLA Complex

Gamma Linolenic Acid atau GLA adalah diekstrak daripada minyak Borage. GLA sangat mujarab dalam cara menghilangkan jerawat. GLA berfungsi untuk mengawal keseimbangan hormon dalam badan dengan mengawalselia hormon Estrogen dan Androgen. Ini akan juga mengawal keaktifan Sebum yang menghasilkan minyak yang berlebihan. GLA juga mengurangkan rasa gatal dan kulit kering akibat daripada jerawat.


Sustained Released Vita C

Ini adalah Vitamin C moden yang semulajadi. Teknologi Sustained Released bermaksud Vitamin C akan dilepaskan 100mg pada setiap jam berturut- turut selama 5 jam.
Oleh itu vitamin C akan kekal dalam darah selama tempoh itu. Jadi, patutlah kesannya cepat pada jerawat. Pastinya Vitamin C adalah ejen cara hilangkan jerawat dengan terbaik.Vitamin C akan menambahkan penghasilan kolagen oleh kulit. Selain menegang, kolagen juga berfungsi membaiki kulit. Maka jerawat akan kecut dan kulit semakin cerah.


Garlic Complex – Antibiotik Semulajadi


Garlic ialah antibiotik semulajadi yang juga cara menghilangkan jerawat yang sememangnya ada bakteria. Garlic membunuh bakteria, mengurangkan kegatalan pada kulit dan mengimbangi hormon dalam tubuh.
Bakteria sangat mudah datang daripada sentuhan. Jadi, kurangkan sentuhan pada kulit yang berjerawat untuk menghalang ia menjadi lebih teruk.


ESP – Energizing Soy Protein


Dibuat daripada Non GMO soya. Maksudnya ESP dibuat daripada soya yang selamat dan tidak diubahsuai. ESP sangat penting dalam cara menghilangkan jerawat kerana fungsi di bawah:
*Kaya dengan isoflavones yang sangat baik untuk hormon wanita
*Meremajakan kulit dengan membentuk kulit baru yang cantik
*Mengembalikan tona kulit
*Mempercepatkan penyembuhan luka jerawat
*Menegangkan kulit
*Mengurangkan kedutan


Herbal Blend® Multi-Purpose Cream


Krim yang melegakan dan diuji secara klinikal ini berkesan untuk melembutkan kulit anda, termasuk kulit yang kasar dan keras.
Dengan kesejukan mentol dan tidak melekit
Dirumus daripada ekstrak tulen herba semula jadi yang sungguh menyegarkan termasuk sej, horse chestnut, yarrow dan rosemary

Punca jerawat sama sahaja,di wajah mahupun di punggung.. Vitamin untuk Jerawat ini memang terbukti berkesan untuk menghapuskan mana-mana jerawat yang ada tak kira di muka atau di bahagian kulit yng lain.. satu tubuh di baiki kiranya


TIPS PENJAGAAN PUNGGUNG UNTUK KEKAL BERSIH

apabila JERAWAT tumbuh, anda harus tahu cara penjagaan agar punggung anda bebas dari segala kekotoran. Kami kongsi lagi tips di sini:


Mandi
Langkah mudah untuk mengatasi masalah jerawat adalah rajin mandi setelah bekerja setiap hari. Mandi dapat menghilangkan bakteria dalam tubuh dan yang menyumbat liang pori. Apalagi selepas bersenam atau banyak mengeluarkan peluh.



Pakai Pakaian Yang Longgar
Kulit punggung pun perlu bernafas, lebih baik elakkan memakai pakaian ketat terlalu lama apalagi dengan bahan yang tidak menyerap peluh. Pilih pakaian longgar untuk aktiviti berat yang menyebabkan perpeluhan.

Scrub
Lakukan scrubbing seluruh badan dan terutamanya di bahagian punggung untuk membantu proses penggelupasan sel kulit mati sekurang-kurangnya seminggu sekali. Jangan dilakukan ketika punggung sudah berjerawat nanti padah yang datang.



Makanan Berminyak
Elakkan pengambilan makanan yang berminyak, dan juga makanan dengan indeks glisemik tinggi seperti gula dan karbohidrat. Cukup pengambilan air dalam tubuh dapat membantu menyingkirkan jerawat.

Tekanan
Tekanan ternyata boleh menyebabkan keradangan pada kulit. Atasi dengan berfikir positif untuk menormalkan emosi dan fikiran



Ok.. cukup dulu tips hari ini bagi membantu anda yang bermasalah akibat kulit punggung menggerutu.. semoga perkongsian ini bermanfaat untuk kita semua

kepada sang suami..jika isteri bermasalah dengan punggung menggerutu jangan cepat sangat nak cari yang lain..benda yan simple je ni..ikuti langkah-langkah di atas..pasti kulit isteri licin berseri..usaha dulu sembuhkan jangan usaha cari yang lain=)

untuk sang isteri..
Sayangi suami sendiri dan penting menjaga kesihatan diri..
salam sayang =)


my Care Line :012-9900 190

Puan Anis yang Mesra
SHARE

Unknown

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...