SET DIET



Detox badan dengan Alfalfa atau Herba-Lax
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Herb-lax atau Alfalfa sesuai bertindak sebagai agen detox. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Saya tidak menggalakkan Herb-lax diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana bimbang akan memberi kesan cirit birit kepada anak.




Pecahkan lemak dengan Lecithin atau Omega


Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard. Lecithin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.



Membina otot dengan protein Cinch Shake atau ESP

Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh dan perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

Untuk protein terbaik, kita boleh memilih samada Cinch Shake atau jika ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP (ESP juga sumber terbaik untuk kulit gebu dan cerah dan mempercepatkan penghasilan susu badan)


Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot,mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.  




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

IZMA ANIS ISMAIL / MESRA MUSLIMAH
♥ sms/whatsApp: 012-990 0190
♥ Fb: https://www.facebook.com/MesraVitaminShoppe 
           https://www.facebook.com/mesra.muslimah
SHARE

Unknown

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...