CARA TERBAIK MEMUTIHKAN KULIT SECARA SEMULAJADI DAN SELAMAT

Tips Memutihkan Kulit Secara Semulajadi


Salam.. selamat malam=)

kak Mesra tau kita semua mesti pernah kena sunburn kan? Kalau siapa yang putih dan cerah tu..memang sangatlah obvious kalau kulit muka hangus. Kalau yang hitam manis ni takpe..haaa..tulah specialnya orang kulit hitam manis tau..  


Di sini kak Mesra kongsikan tips memutihkan kulit secara semulajadi dan selamat gitu

1. Perbanyakkan pengambilan ikan salmon dan sayur-sayuran hijau seperti bayam. 
Kenapa? Sebab lemak baik yg ada dlm ikan salmon dan sayur-sayuran boleh membuatkan sel kulit terbakar (sunburn) atau rosak diperbaharui semula.
2. Untuk penjagaan kulit badan, bila kulit kena sunburn, gunakan pelembap kulit atau moisturize untuk tone kulit asal back to normal.
Bila perlu, tambah serbuk penaik (baking soda) dalam air mandian. Cuci kulit yang hangus terbakar dengan air tersebut. Kenapa nak kena mandi dengan air soda? Sebab air tu dikatakan dapat ringankan rasa sakit akibat terkena selaran matahari.
3. Amalkan Vitamin C & Vitamin E Secara Rutin 
untuk mengembalikan kecantikan serta kesegaran kulit anda..jangan lupa pakai sun block yer..Penting untuk elakkan kulit dari sinar uv secara langsung sebab sinar matahari ni tidak selamanya baik untuk kesihatan kulit.
Sumber : RAPI

Cara Selamat Putihkan Kulit Muka Supaya Nampak Cerah Semulajadi


Memiliki kulit yang putih, cerah berseri tanpa ada jerawat atau parut yang kelihatan adalah idaman hampir setiap wanita. Ramai yang nak putihkan kulit muka dan badan tapi ramai juga rupanya yang tak ambil kisah sangat tentang kesan sampingan yang akan timbul di kemudian hari. Memang nampak putih tapi kulit makin menipis, lama-lama jadi makin sensitif. Ada yang makan dari dalam, akhirnya badan yang menderita!
Jangan sebab nak kulit putih, sanggup pertaruhkan kulit muka dan badan sendiri. Asal cepat berkesan, yang lain semua tolak ke tepi. Kebanyakan produk yang dapat putihkan kulit dengan cepat mengandungi Hydroquinone iaitu sejenis bahan penghakis yang mempunyai struktur kimia C6 H6 O2. Hydroquinone yang digunakan boleh menyebabkan proses depigmentasi iaitu proses di mana pigmen dibuang dan menghalang penghasilan melanin lalu menyebabkan kulit menjadi cerah dengan cepat. Tanpa melanin, kulit kita sebenarnya lemah dan tiada perlindungan daripada terdedah kepada sinar UV dan ini mengakibatkan kemungkinan mendapat kanser kulit lebih tinggi.
Nak tak kalau saya kongsikan cara nak putihkan kulit muka dan juga seluruh badan dengan cara yang paling selamat? Cara ni tak akan merosakkan kulit kita tapi menyihatkan lagi kulit kita dari dalam dan juga luaran sekaligus menjadikan kita nampak sihat, cantik, cerah dan berseri-seri secara semulajadi! Kalau dapat jumpa face to face dengan orang yang kulit cantik, memang tak berkelip mata duk perhati je kulit muka orang tu kan?
Cuba anda lihat dulu gambar-gambar di bawah ni dan apa kata mereka selepas mengamalkannya dengan konsisten.



Kaedah paling selamat untuk putihkan kulit muka secara semulajadi ialah dengan merawat dari dalam. Bagi sel badan kita sihat, barulah boleh hasilkan kulit yang sihat, cerah dan cantik berseri. Yang penting, cerah sekata seluruh badan, bukan cerah kat muka je tapi tangan hitam. Selain sentiasa bersihkan kotoran di wajah dengan pencuci muka dan air bersih, amalkan pemakanan yang sihat dan sentiasa berwudhuk. Tu petua kalau nak nampak kulit berseri tau. 
Kalau nak ambil suplemen untuk cerahkan kulit secara semulajadi ni, anda boleh mulakan dengan ESP dan Vitamin C dulu. Insya Allah, anda akan berpuas hati dengan kesannya nanti. Bagi yang dah banyak sangat pakai macam-macam produk sebelum ni, saya cadangkan mulakan dengan Herb Lax terlebih dulu untuk proses detoks. Maklumlahkan, dah bertahun bahan kimia yang kita tepek kat muka tu, of course akan menjejaskan penyerapan zat makanan/suplemen yang kita ambil nanti.
Di sini saya kongsikan serba sedikit maklumat mengenai setiap vitamin untuk dapatkan kulit yang cerah, cantik berseri-seri.

1. Energizing Soy Protein (ESP) – Sel kulit kita akan mati setiap 21 hari. Sel kulit yang baru akan tumbuh dan menggantikan sel kulit lama yang dah rosak/mati. Jika sel kulit tak cukup sihat, itulah yang mengakibatkan kulit nampak kusam dan jika tumbuh jerawat, akan meninggalkan parut. Protein yang baik dan mencukupi sangat penting untuk hasilkan sel kulit yang sihat dan ESP mengandungi protein yang diperlukan oleh badan dalam bentuk yang paling mudah dan cepat diserap.

2. Vitamin C – Vitamin C sangat penting dalam proses pembaikan tisu kulit terutamanya bekas-bekas jerawat dan parut serta membantu menghasilkan kolagen dalam tubuh badan. Kalau tak cukup kolagen, sebab tu lah mudah berkedut. Cuba perhatikan kulit muka anda. Jika kelihatan garis-garis halus dan kurang anjal, maknanya tubuh badan anda kurang kolagen. Selain itu, Vitamin C bertindak sebagai antioksidan yang menghalang sel kulit dari cepat rosak dan musnah akibat radikal bebas seperti pencemaran udara, sinar UV dan sebagainya.
Boleh baca juga mengenai Kelebihan Vitamin C Shaklee

BERITA BAIK..BULAN NI PULAK ADA PROMOSI UNTUK DUA-DUA PRODUK NI..YEAYYYY



Jika anda berminat, anda boleh hubungi saya terus melalui sms/whatsapp di 012-9900 190. 
Saya bersedia untuk consult anda cara terbaik bagaimana nak dapatkan kulit yang cerah berseri ni 

SHARE

Unknown

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...